Ana Sayfa - Hakımızda - İletişim

Vahyin Gölgesinde

Niyet
Rasûlullah diyor ki: ...

Hz Ömer r.a dedi ki: Ben Rasûlullah'ı (s.a) şöyle derken işittim:
 
إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّيَّةِ، وَإِنَّمَا لِامْرِئٍ مَا نَوَى، فَمَنْ كَانَتْ هِجْرَتُهُ إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ، فَهِجْرَتُهُ إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ، وَمَنْ كَانَتْ هِجْرَتُهُ إِلَى دُنْيَا يُصِيبُهَا، أَوِ امْرَأَةٍ يَتَزَوَّجُهَا، فَهِجْرَتُهُ إِلَى مَا هَاجَرَ

"Ameller niyetlere göredir. Herkese yalnız niyet ettiğinin karşılığı vardır. Her kimin hicreti Allah ve Rasûlü'ne (rızası için) ise, hicreti de Allah ve Rasûlü'nedir. Her kimin hicreti de kavuşacağı bir dünyahk veya evleneceği bir kadın için ise; hicreti de o göç ettiği şeyedir".
İmam Buhari, Sahihi Buhari Hadis no 1; Müslim, Sahihi Müslim imare 155; Tirmizi, Sünen Ebu Davud, Ibn Mace ve Nesai.
 
 
 
 
Hz Muaz bin Cebel r.a hitaben Peygamber efendimiz şöyle buyurdu:
 
اَخْلِصْ دِينَكَ يَكْفِكَ الْعَمَلُ الْقَلِيلُ
 
Ey Muaz dininde samimi ol sana az amelde yeter.
Hakim Müstedrek Hadis no 306; Ali el-Muttaki Kenzul-Ummal Hadis no 5257; Münavi, Künüzul-Hakaik hadis no 10056. Hakim dediki hadis sahihtir. Hafız Münziri Terğipte an lafzı ile vermiştir. Buda senedinde sakınca olmayan hadisler için kullandığı bir ifadedir.
 
 
 
 
Hz Ebu Hureyre (Abdurrahman bin Sahr) r.a dediki: Rasülullah s.a.v buyurdular ki:
 
إِنَّ اللَّهَ لَا يَنْظُرُ إِلَى صُوَرِكُمْ، وَأَمْوَالِكُمْ، وَلَكِنْ يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ، وَأَعْمَالِكُمْ
 
Allah C.C sizlerin cisminize ve suretinize bakmaz fakat kalpleriniz ve amellerinize bakar’ 
Müslim, Sahihi Müslim hadis no 2565; İbn Mace, Sünen hadis no: 4141; İmam Ahmed, Müsned hadis no: 2837; İbn Hibban, Sahih hadis no: 399.
 
 
 
 
Hz Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor. "Resülullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
 
أنَّمَا يُبْعَثُ الناَّسُ عَلَى نِيَّاتِهِمْ.
 
"Şurası muhakkak ki insanlar Kıyamet günü niyetleri üzere diriltilecekler." 
İbn Mace Sünen hadis no: 4227. Zevahidde isnadı ravi Leys bin Müslim suil hıfzdır bu nedenle zaiftir ancak hadisin şahidi vardır, onu Cabir bin Abdullah r.a dan müslim rivayet etmiştir. Görülüyor ki bursa ravi hata etmemiştir.
 
 
 
 
Hz Enes bin Malik r.a Peygamberimiz şöyle buyururdu:
 
نِيَّةُ الْمُؤْمِنِ أَبْلَغَ مِنْ عَمَلِهِ
 
Müminin niyeti amelinden daha açıktır. 
Beyhak, Şuabul İman hadis no: 6361; Ebu Şeyh Esbahani, Emselül Hadis hadis no: 47. Beyhaki: Hadis zaiftir dedi.
 
 
 
 
 
Hz Nevvas bin Kalabi r.a der ki, Peygamber efendimizin şöyle buyurdu:
 
نِيَّةُ الْمُؤْمِنِ خَيْرٌ مِنْ عَمَلِهِ وَعَمَلُ الْمُنَافِقِ خَيْرٌ مِنْ نِيَّتِهِ ، وَكُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى نِيَّتِهِ، فَإِذَا عَمِلَ الْمُؤْمِنُ عَمَلا نَارَ فِي قَلْبِهِ نُورٌ

Müminin niyeti amelinden hayırlıdır ve münafığın ise niyeti amelinden daha kötüdür. Herkes niyet üzere amel eder. Mümin bir amel işlediğinde kalbinde bir nur yanar”. 
Taberani, Mucemül Kebir hadis no: 5805. 
Hadis zaiftir iki sebepten Birincisi: Yahya bin Kesir Mestur bir Ravidir. Buhari Tarihül Kebirinde İbn Hibban ise sikkatta ondan bahsetmekteler güvenirlik durumu hakkında leyh ve aleyhinde bir şey söylemediler. Bu nedenle İbn Hacer Mestur (hadisin üzerinden durulur) demiştir. Lakin İmam Ebu Hanife rahimullaha göre asıl olan cerhin olmamasıdır. İkinci olarakta Ravi Hakim bin İyyad Cerşi hakkında Heysüme dediki: Hakkında hiçbir malumata ulaşamadım bilmiyorum o kimdir bu tür ravilere meçhul veya meçhulü ayn denir.

Yorumlar

Hiç yorum eklenmemiş. Tıkla ! İlk ekleyen sen ol ...

İlgili Başlıklar

Arşiv Arama

İlhamın Mihrabında

Lahika yerine bir hatırlatma
Evvel ahir tavsiyemiz: Tesanüdünüzü muhafaza; enaniyet, benlik, rekabetten tahaffuz ve itidal-ı dem ve ihtiyattır

Sername

Siyasalın İhlası
Bu denemenin ilgilendiği alan, özellikle dinî cemaatleşmelerin iktidar unsurlarıyla ilişkilenme tarzından türeyen siyasallığın ihlasının nasıllığıdır.

En Çok Okunanlar

Yorum Platformu

Ubeyd Kudat
Münazarat Penceresinden Devlet

İktibas

Sizden Gelenler

 

Tüm hakları saklıdır 2013 ®
Kaynak gösterilmeden ve izinsiz alıntı yapılamaz.

Yazılım : Networkbil.net