Kitaplar
Emirdağ Lahikası

   Hem onlardan bir yaşındaki masumu, kırk yaşındaki lâkayd bir adama tercih etmeye sebep, bunların günahsız ve samimi bir alâka göstermesinden, elbette onları sevk eden bir hakikat var. Ben de o cihetten onları büyüklere temenna ettiğim gibi, onların temennalarına ciddi mukabele ediyorum.

   Hem masumiyetleri, hem ileride tam Nurcu olmalarına binaen, dualarını kendi hakkımda makbul olacak diye onlara derdim: “Madem siz benim evlâd-ı maneviyem oldunuz. Ben de size dua ediyorum. Siz de günahınız olmadığı için, duanız benim hakkımda inşaallah makbuldür. Siz de bana dua ediniz. Çünkü ziyade hastayım.” derdim. Ben ve benim yanımdaki kardeşlerimin kuvvetli bir ihtimal ile kanaatımız geliyor ki, masonlar* ve zındıkların planı ile bolşevizm tarzında gençleri terbiye etmek için bir vakit bazı mektepler açıldığı ve sonra değişen bu mekteplerle gençleri ifsada çalıştıklarına mukabil, İslâmiyetin kahraman bayraktarı olan Türk milletinin masum küçük yavruları, nuranî bir intibah ve bir hiss-i kablelvuku ile Nurlardan ders almaları, gençlerin başına gelen o belâya karşı bir mukabeledir ki, inşaallah o yavruların hem kendileri, hem gençler mason ve zındıkların şerlerinden kurtulmasına bir işarettir ki, bu acib vaziyeti gösteriyorlar.

Said Nursî

***

   Aziz, sıddık kardeşlerim,

   Evvelâ: Eliflerin kerametini gösteren Yirmi Dokuzuncu Söz ki; iki makamdır. İkinci makam Yirmi Dokuzuncu Lem’a olan Arabî -İmam-ı Ali'nin (r.a.) bir cihette Ayetü’l-Kübra namını verdiği- kıymetli bir lem’adır. Yirmi Dokuzuncu Sözün ikinci maksadının üçüncü esasının birinci meselesinin ahirinde diyor ki: “Şunun ikinci makamının dördüncü Allahu Ekber mertebesinin ahir fıkrasının haşiyesinde” ilh... Demek Yirmi Dokuzuncu Sözün telif zamanında o risale bunun ikinci makamı olacaktı. Sonra Arabî ve ehemmiyetli olduğundan Yirmi Dokuzuncu Lem’a olmuş. Ben bu defa elif kerameti bulunmayan bir nüshayı tashih ederken gördüm ki; bu Söz hakikaten Onuncu Söz’ün büyük kardeşidir. Gayet kuvvetli ve metin ve kesin hakikatleri ihtiva ediyor. Bu Sözü pek kıymetli gördüm. Şimdi tenkid nazarıyla baktım, hiçbir yerini cerh edemedim. Yalnız Eski Said’in gayet ince ve derin muhtasar fikirleri bu Söz’ün esaslarında bulunduğundan, Yeni Said’in vuzuhlu ifadesini müşkilleştirmiş. Hem eliflerin tevafukatı nazar-ı dikkati 

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550
Fihrist
Lügat