Kitaplar
Kastamonu Lahikası

   Bu kâinatta, vahdaniyet-i ilâhiyeyi cin ve ins ve ruhaniyata karşı kat’î bir surette gösterip isbat eden birinci, Kur’an-ı Azimüşşan olduğu; bu asırda ikinci, üçüncü derecede kemal-i adaletle ve sadık ve musaddak hüccetlerle vahdaniyeti vazıh ve bâhir bir surette kâinat safahatında ins ve cinnin enzarına arz edip isbat eden Risale-i Nur, bütün tabakat-ı beşere hem medrese, hem mektep, hem kışla, hem hekîm, hem hâkim olarak en âmi avamdan en ehass-ı havassa kadar ders verip talim ve terbiye etmesi bizce meşhur olmasıyla, bu ayet-i kerimenin bir mevzuu, bir masadakı da Risale-i Nur olmasına şüphesiz bir kanaat veriliyor.

   İkinci kelime-i tevhidden sonra     الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ    isimleriyle Cenab-ı Hak (Celle Celâlühü) zatını tavsif buyurup, ikinci derecede aynı isimlerin mazharı olan Risaletü’n-Nur şahs-ı manevîsine işaret etmesi, Kur’an-ı Azimüşşanın şe’nine yakışır bir keyfiyettir. Çünkü, belki bütün dünyaya muhalif olarak fakr-ı haliyle beraber izzet-i ilâhiye ve izzet-i ilmiyeyi muhafaza için ölümden beter musibetlere karşı göğüs geren, tahammül eden Risale-i Nur tercümanı olduğu gibi, zeminde ve semavatta hikmetle tasarrufatın muammasını açan yine Risale-i Nur olduğu sadık ve musaddaktır. Bu kuvvetli münasebet-i maneviyeyi teyid eden bir emaresi de şudur ki:    اُولُوا الْعِلْمِ    makam-ı cifrîsi 214 olup, Risale-i Nur’un bir ismi olan Bediüzzaman’ın (şeddeli  ﺰ‎   , lâm-ı aslî sayılır) makamı olan 214’e tam tamına tevafuku ve müellifinin hakikî ve daimî ismi olan Molla Said’in makamı olan 215’e bir tek farkla tevafuku, elbette bu kelime-i kudsiyenin her asra baktığı gibi, bu asra da medar-ı nazar bir ferdi Resailü’n-Nur olduğuna bir emare olduğu gibi,    وَاُولُوا الْعِلْمِ قَۤائِمًا بِالْقِسْطِ    (okunmayan ikinci   ﻮ‎    ve hemze sayılmaz) makamı olan 601 adediyle, Risale-i Nur’un 599 makamına; ve Resailü’n-Nur makamına yalnız iki farkla, iki ismine tevafuku dahi bir emare olduğu ve    شَهِدَ اللّٰهُ اَنَّهُ لاَ اِلٰهَ اِلاَّ هُوَ وَالْمَلٰۤئِكَةُ وَاُولُوا الْعِلْمِ    cümle-i tevhidiye-i 

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360
Fihrist
Lügat