Kitaplar
Barla Lahikası

içindir. Bu mülevves ahlâkımla ben neciyim ki, bu ihsan-ı azime nail olayım diye şaştım. Fakat lehülhamd ve’l-minne   مَنْ طَلَبَنِى وَجَدَنِى   *   وَكَانَ بِالْمُؤْمِنٖينَ رَحٖيماً    *   يَجِدِ اللّٰهَ غَفُورًا رَحِيمًا   gibi işarat-ı celile hatırıma gelmekle bir derece müteselli oldum.

   Ey yaramın doktoru! Ve ey dalâlet uçurumunda yuvarlanan ruhumun halaskârı! Ve ey ilâhî ve kudsî yolların rehberi!

   Evvelden hiç muarefemiz yokken, seni kal’a üstünde ilk ve tesadüfen gördüğümde; “Dalâletten halâsın, Allah’ın rahmetine vüsulün en kısa yolu var mı?” diye sordum. “Çok kısa bir çare-i Kur’aniye vardır.” diye buyurdunuz. Fakat dalâletim, gafletim, enaniyetim itibariyle bu kısa ve merdane cevabdaki hikmet-i azime, nebean-ı rahmete dikkat etmedim. Ruhuma ihanet ederek aldırmadım ve felâket-i maneviyede bir müddet daha kalmış oldum.

   Vakta ki, Risale-i Nur, hattâ enhar-ı Nur demesine şayeste olan mektublardan, yine tesadüfen elime geçen bir nüshayı görünce ve münderecatındaki hakaika dalınca, inayet-i rabbanî, mucizat-ı Kur’anî, himemat-ı sübhanî, keramat-ı ruhanî eseri olmalıdır ki, kasi kalbime, âsi ruhuma, gafil aklıma, mağrur vicdanıma, sakim düşünceme tak diye bir tokmak vuruldu. Bir intibah halkası takıldı. Hemen düşündüm. Ulemanın midad-ı aklâmı, şühedanın kanından mübecceldir ve   اَلْعُلَمَۤاءُ وَرَثَةُ اْلاَنْبِيَۤاءِ   *   عُلَمَۤاءُ اُمَّتِى كَأَنْبِيَۤاءِ بَنِىۤ اِسْرَۤائِيلَ   gibi hadisler ile Hazret-i İsa’nın (a.s.) Havariyyun'a, Hazret-i Muhammed’in (a.s.m.) Ensara tekliflerini ve onların icabetini hatırladım.

   Adeta, fetret devri denmeğe sezâ olan bu zamanda, irsiyet-i nübüvvet makamında, i’lâ-yı kelimetullah uğrunda maddeten uğraşan, seyl-i dalâletle kapanmış olan rah-ı hakka çığır açan, bir recül-ü fedakâra iltihak ve muavenet etmek ve bu vesile ile fırsatı ganimet bilerek, zulümattan nura mazhar olmak lüzumunu his ve intikal ettim. Pek âdi bir mahluk olduğum ve kalbime müstevli, ağır dalâlet darbesi, kalın perdesi altında hasta bulunduğum için, fazileti, maneviyatı anlamam. Zira, fazileti takdir edebilmek, fazileti bilmekle mümkündür. Yalnız, bunca mesavi ve mütereddid 

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441
Fihrist
Lügat