kıyamet ve âhiretten tafsilen haber veren, Muhammed-i Arabî aleyhissalâtü vesselâmdan başka kimdir ve kim olabilir?
Hem kütüb-ü enbiyada, Resul-i Ekrem aleyhissalâtü vesselâmın Muhammed, Ahmed, Muhtar manasında Süryanî ve İbranî isimleri var. İşte Hazret-i Şuayb’ın suhufunda ismi, Muhammed manasında مُشَفَّحْ tır. Hem Tevrat’ta yine Muhammed manasında اَلْمُنْحَمَنَّا hem Nebiyyü’l-Harem manasında حِمْيَاطَا Zebur’da “El-Muhtar” ismiyle müsemmadır.
Yine Tevrat’ta اَلْخآ تِمُ الْخَاتَمْ hem Tevrat’ta ve Zebur’da مُقِيمُ السُّنَّةِ hem Suhuf-u İbrahim ve Tevrat’ta مازٌ مازٌ dır. Hem Tevrat’ta اَحْيَدْ dir. 1
Resul-i Ekrem aleyhissalâtü vesselâm demiş:
اِسْمِى فِى الْقُرْاٰنِ مُحَمَّدٌ وَ فِىاْلاِنْجِيلِ اَحْمَدُ وَ فِى التَّوْرٰيةِ اَحْيَدُ
buyurmuştur. Hem İncil’de, esma-i Nebevîden
صَاحِبُ الْقَضٖيبِ وَ الْهَرَاوَةِ yani "Seyf ve asâ sahibi." 2 Evet, sahibü’s-seyf enbiyalar içinde en büyüğü; ümmetiyle cihada memur, Resul-i Ekrem aleyhissalâtü vesselâmdır.
Yine İncil’de “Sahibü’t-taç”tır. 3 Evet “Sahibü’t-taç” unvanı, Resul-i Ekrem aleyhissalâtü vesselâma mahsustur. Taç, amâme yani sarık demektir. Eski zamanda milletler içinde, milletçe umumiyet itibarıyla sarık ve agel