Kitaplar
Müdafaalar

ayrı ayrı mecmua haline getirilmiştir. Bu itibarla, sonradan yazılmış hiçbir eser ve bahis mevcud değildir. Yalnız iki nükte; biri tekrarat-ı Kur’aniye, diğeri melekler hakkında yazmış, başka yazmamıştır.

   Bu cihetledir ki: Bu defa iddia mevzuu olan bu bahisler; birinci defada mahkûmiyet, ikinci defada beraetle neticelenen ve üçüncü defa olmak üzere mahkemenize getirilen aynı yazı ve risaleler bulunmakta olup, böylece evvelce bir mahkemenin suç mevzuu olmadığına kani olup, beraetle beraber eserlerinin iadesine karar verilmiş olması; aynı yazıların tekrar huzurunuza suç konusu sayılarak getirilmesi, yerinde olmadığı gibi, muhakeme edilmesi dahi usül hükümlerine ve ceza kanununa uygun bulunmamaktadır.

   Hem bu risalelerde bahsedilen İslâm Deccalı ve Süfyan kelimelerinin Atatürk’e ait olduğu tahmini kabul edilmesi halinde dahi; Atatürk’ün sağlığında 1935 senesinde bu cihetle bir sene hapse mahkûmiyetine karar verilmesine ve aradan on üç sene gibi bir zaman geçmiş olmasına göre de, on sene evvel vefat eden bir şahsa karşı yazılan bu yazıların suç ile ilgisi varsa, şahsî şikayeti mucib hakaret dahi teşkil etse, mürur-u zamana uğradığı aşikâr bulunmaktadır.

   Siyah kaplı defterin 22-23-24. sahifelerinde yazılı, Said Nursî’nin talebelerine yazdığı iddia olunan mektupta: “Bayramda Arapça tekbir alınması müjdesine karşı, memnuniyetini bildirerek, Anadolu’nun her tarafında böyle tekbirler alınması temennisi” de, bu Diyanet İşlerinin müftülüklere vaki emirleri üzerine bayram tekbirlerinin Arapça alınmasına müsaade edilmiş olmasıyla bu temenni tahakkuk etmiş bulunduğundan, esasında suç mevzuu teşkil etmeyen ve şahsî ve dinî bir arzu mahiyette olan bu yazının hakikate inkılâbıyla suç tavsifine dahi mahal kalmamış bulunmaktadır.

   Diğer bir müdafaa noktası da; suç iddia olunan bu bahislerin mühim bir kısmı, dinî olmakla beraber, içtimaî ve ahlâkî duygulardan ibarettir. Şöyle ki:

   Suç olduğu iddia olunan risalelerden yine Beşinci Şua mevzularından olan Yirmi Meseleye tetimme olarak yazılan üç meseleden, birincisinde: “Ahirzamanda Hristiyanların Deccalı olan büyük Deccalın, şeriat-ı İseviyenin ahkâmını kaldırıp Hristiyanların hayat-ı içtimaiyelerini idare eden rabıtalarını bozarak, anarşistliğe, Ye’cüc ve Me’cüce zemin hazırlar.” dedikten sonra İslâm Deccalına geçerek: “İslâm Deccalı olan Süfyan dahi,

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571
Fihrist
Lügat